Připravit dům či byt před prodejem je náročný úkol, který se ovšem bohatě vyplatí. Čemu věnovat pozornost a co nebývá tak podstatné? V tomto článku vám ukážeme pět oblastí, na které byste se měli zaměřit, chcete-li prodat nemovitost za maximální možnou cenu.
STRUKTURA A VLASTNOSTI NEMOVITOSTI
Struktura a vlastnosti domu nebo bytu jsou faktory, které jsou pro kupující zásadní. Zajímají se o to, jak starý je ohřívač vody, jak silné jsou společné stěny, jak energeticky účinná jsou okna nebo kdy byla vyměněna střecha. Ve většině případů není nutné nabízený objekt od základů předělat, pokud je ale rizikem některá z velkých položek, jako například voda, elektřina, okna, stěny, podlahy nebo topení, je lepší před prodejem zajistit opravu. Plně funkční nemovitost, ale také účtenky, které ukazují jakoukoli předchozí nebo nedávnou práci, budují důvěru u potenciálních kupců a zvyšují šanci na to, že se obchod uskuteční.
KOSMETICKÉ ÚPRAVY
Efekt prvního dojmu na nás působí ve všech oblastech a nemovitosti nejsou výjimkou. Mějte na paměti, že kosmetické detaily mohou přinést hodně ovoce. Na zájemce dobře zapůsobí, když uvidí, že se původní majitelé snažili, aby nemovitost byla co nejútulnější, zároveň je však žádoucí „neutrální plátno“, na které by si mohli načrtnout svůj život a styl.
Vše začíná už u hlavního vchodu, vstupní dveře jsou totiž vizitkou nemovitosti. To první, co (zejména u bytů) zájemce ze svého potenciálního nového domova uvidí, jsou právě vstupní dveře, vyplatí se tak do nich investovat. Většina kupujících kvituje čisté, moderní a především bezpečné vchodové dveře. Vyčistěte je, natřete, vyměňte, zkrátka udělejte vše pro dokonalý první dojem.
Dalším zásadním krokem je zajištění malířských prací, čerstvý nátěr v každém pokoji je obrovské plus. Neutrální barvy poskytují perfektní pozadí, na něž si mohou kupující v duchu naprojektovat svůj domov. Pokud si nejste jisti, jakou barvu zvolit, nebo se bojíte, že vybraný odstín nemusí vyhovovat každému, zvolte klasický bílý tón. Vypadá svěže, čistě, je neutrální a kupující ho může po prodeji snadno přemalovat na svůj vysněný odstín.
Věnujte pozornost také svítidlům, ventilátorům a vypínačům. Pokud mají ty stávající to nejlepší za sebou, doporučujeme jejich výměnu. Jejich pořizovací cena není nikterak vysoká, rozhodně ne v porovnání s tím, o kolik prodávanou nemovitost pozvednou. Při pořízení nových zvolte opět neutrální vzhled, který by byl v souladu s jednoduchým a čistým designem.
KUCHYNĚ
Kuchyně je srdcem domova po celé generace a pro většinu kupujících bývá místem, kde se nakonec rozhodnou, jestli mají o nemovitost opravdu zájem. Je v ní dost místa? Je zde dostatek ploch, zásuvek, skříněk? Kam se vejde mikrovlnná trouba? Mohu vařit, i když kolem budou pobíhat děti? Máme pro vás několik tipů k tomu, abyste i skromné kuchyni dali šanci zabojovat.
Výměna skříněk za ty v moderním a praktickém designu vyvolá v prostoru dobrý pocit. Ujistěte se, že je zde co nejvíce čistých a jasných povrchů. Vyměňte spotřebiče a přidejte pár oblíbených doplňků, jako jsou bylinky, čisté utěrky, čerstvé ovoce.
KOUPELNA
Koupelny jsou až překvapivě nekomplikované místnosti, pokud jde o názor kupujících. Chtějí obecně tři věci: čistotu, prostor a aby všechno fungovalo. Pokud nemůžete změnit velikost koupelny, zkuste alespoň zrenovovat spárovací hmotu na podlaze a na obkladu, vyměnit baterie a sprchové hlavice, prosvětlit místnost novou barvou či zrcadly. Pokud je některá z dlaždic prasklá, vyměňte ji. Před zahájením prohlídek se ujistěte, že jsou vyřešeny všechny problémy s potrubím nebo topením.
PODLAHY
Podlahy jsou jedním z největších vylepšení, které můžete v nemovitosti provést a zvýšit tak cenu celého objektu. Pokud si můžete dovolit udělat jen jednu zásadní změnu (kromě zajištění optimálního instalatérství a elektroinstalace), pak by to měly být právě podlahy. Myslete na to, že nová podlaha může zcela změnit vzhled nabízeného prostoru a stát se tím, co kupující nakonec přesvědčí.