Zprávy z tisku

realitní kancelář RE/MAX 4 you

Pronájmy bytů vylétly až o třetinu

Objeví-li se inzerát na pronájem bytu v Praze, během osmačtyřiceti hodin se ozve v průměru patnáct zájemců, loni to nebyla ani polovina, pozoruje největší česká realitní kancelář M&M Reality. Portál Bezrealitky.cz zase hlásí, že byty na pronájem se na nejžádanějších místech udají během několika dnů a na jeden inzerát se ozve v průměru čtyřicet zájemců. Obdobné je to i v dalších městech. Zájem o nájemní byty stoupá a na mnoha místech jich je nedostatek. “Nejhorší situaci zažívají větší města a pak specificky města, ve kterých sídlí vysoké školy,“ říká Pavel Hassman z kanceláře RE/MAX 4YOU. Read more

Pavel Hassman pro New York Times

Nepoštěstí se každý den být vybrán ke spolukomentování článku pro New York Times. Tentokrát se tak poštěstilo majiteli kanceláře RE/MAX 4 You, který reportérovi odpovídal na otázky ohledně realitního trhu v Praze.

Originální článek si můžete přečíst ZDE. Read more

Chalupaření stojí dost peněz, Češi rádi investují do pohodlí

Náklady na provoz chaty nebo chalupy dosahují ročně až desítek tisíc korun. Vedle daně z nemovitosti, poplatků za vodu, energie nebo odvoz odpadů vydávají Češi nejvíc peněz za průběžné opravy a modernizaci. Read more

Žatec se nabízenými pozemky trefil do vkusu i trendu

Až čtrnáct zájemců o jednu parcelu. Takový byl zájem o pozemky, které letos nabízelo město Žatec v lokalitě Pod Kamenným vrškem. Důvodů tak velkého zájmu lze najít několik, ale k těm nejdůležitějším patří fakt, že nabízené parcely zcela vyhovovaly současným trendům na moderní bydlení. Read more

Daň z nemovitosti může majitele chalup vyjít i na tisíce

Tento koeficient může obec stanovit i pro jiné zdanitelné stavby, konkrétně pro budovy sloužící k podnikání nebo garáže, a také pro zdanitelné jednotky sloužící těmto účelům.
Obec dále může obecně závaznou vyhláškou stanovit místní koeficient ve výši 2, 3, 4 nebo 5 pro všechny nemovitosti na území obce. Read more

Chalupy jdou na dračku. Češi se nebrání ani jejich rekonstrukci

Prodeje chalup v Česku nabírají na obrátkách. V nabídce realitních kanceláří se tyto rekreační objekty často neohřejí více než několik dní. Zatímco v minulých letech měli Češi zájem především o chaty v nejlepší kondici, v současnosti stoupá zájem i o ty, které jsou určeny k rekonstrukci.

Hlavním důvodem je podle makléřů vysoká poptávka, která ovlivňuje ceny. „Objektů k rekonstrukci je v nabídce více, jejich cena je tak příznivější. Lidé proto přizpůsobují své požadavky trhu a zájem o objekty před rekonstrukcí se zvyšuje,“ říká Pavel Hassman ze společnosti RE/MAX.

Svou roli hrají i vysoké ceny bytů v souvislosti s obtížnější dostupností hypoték. Část Čechů kvůli tomu začíná o chalupě uvažovat v kontextu dlouhodobého bydlení. „S ohledem na ceny nemovitostí ve městech se zvyšuje počet lidí, kteří hledají chalupu, kterou si mohou rekonstruovat dle představ a následně využívat pro stále bydlení,“ vysvětluje Hassman. Read more

Chaty zdražují, u Prahy už stojí přes dva miliony

Přes rostoucí ceny zájem o chaty a chalupy trvá. Nevadí ani nutnost rekonstrukce.

Chaty a chalupy stojí čím dál více. Meziročně se jejich ceny zvýšily v drtivé většině krajů, jak vyplývá ze statistik, jež MF DNES exkluzivně poskytla realitní síť Re/Max. Rekreační nemovitosti přitom nemají o zájemce nouzi. Češi jsou národem chalupářů. Inzerce chat většinou netrvá déle než několik dní a ceny rostou svižným tempem, v některých krajích i o desítky procent za rok. Například v Královéhradeckém kraji síť Re/Max prodávala mezi lety 2017 a 2018 jednu chatu v průměru za 1,3 milionu korun. Letos se částka vyšplhala na 1,7 milionu. Nejvyšší ceny v rámci Česka vykazuje Liberecký kraj, naopak nejlevnější jsou momentálně chalupy v Jihomoravském kraji. I tam však za posledních šest let podražily v průměru o více než 40 procent.

Read more

Nájmy za byty jsou na Chomutovsku vyšponované. Převyšují krajský průměr

Chomutovsko – Nájemné za bydlení se na Chomutovsku tlačí nahoru. Ve srovnání s loňským rokem ceny poskočily o desetinu.

Kdo shání na Chomutovsku bydlení a nemá na vlastní, musí počítat s tím, že v průměru zaplatí 160 korun za metr čtvereční a měsíc. Průměrná cena v kraji je 153 korun. Data se opírají o cenovou mapu nájmů, které Deník připravil ve spolupráci s Annoncí. Read more

Místo rychlého zisku půl roku starostí

Prodávat nebo prodat nemovitost je rozdíl. Jak poznali manželé Vyhnalovi, i v době vysoké poptávky se prodej domu na vlastní pěst může změnit na noční můru.

Manželé Vyhnalovi dospěli k tomu, že je jim jejich dům velký a chtěli se přemístit do menšího bytu. Zbylé prostředky z prodeje domu plánovali využít k cestování. Děti se odstěhovaly za svými partnery a dispozice domu navíc neodpovídala požadavkům starších lidí. Pan Vyhnal se s ohledem na to, že je v důchodu a “může vše zařídit“ rozhodnul, že dům prodají sami. Přece nebudou platit provizi, když si vše zajistí sami. Bohužel již v prvním kroku, tedy při stanovení prodejní ceny – udělali fatální chybu. Cenu své nemovitosti odhadli pocitově, bez relevantního argumentu a bez toho, aby si zjistili cenu podobných nemovitostí v okolí. Další chybou byla inzerce. I když se nakonec rozhodli zaplatit si inzerci na realitním serveru, nafotili si dům sami bez jakékoli přípravy, takže fotografie jejich domu, byť pečlivě udržovanému, příliš nepřidaly. Read more

Nechtěné symboly luxusu

Z NĚKDEJŠÍ CHLOUBY ZBOHATLÍKŮ SE STÁVAJÍ CHÁTRAJÍCÍ DOMY HRŮZY. JSOU PŘÍLIŠ VELKÉ, DRAHÉ NA PROVOZ A VĚTŠINOU I NEVKUSNÉ. REALITNÍ KANCELÁŘE MAJÍ PROBLÉM PRO NĚ SEHNAT KUPCE.

Po dlouhé éře uniformního panelákového bydlení si v devadesátých letech tisíce rodin konečně mohly dopřát domy svých snů. Na okrajích měst začala vyrůstat nová vilová zástavba – většinou výrazně barevná, kýčovitě načančaná, okázalá, až megalomanská. Tyto stavby vtiskly českému venkovu nezaměnitelnou podobu a dostaly příznačné jméno – podnikatelské baroko. Po dvaceti letech se však mnozí majitelé ve svých palácích s věžičkami a mansardovými střechami „probrali“ a zjistili, že jejich velkolepé projekty jsou nákladné na údržbu. Některým také došlo, že balkony s balustrádami a antické sloupy u vjezdu do garáží přestaly plnit svou reprezentační funkci a na společenském statusu jim příliš nepřidají. Vymanit se z drahého nevkusu prodejem nemovitosti ovšem není snadné, podobné stavby většinou nikdo nechce. Read more

Zprávy z tisku - RE/MAX Czech Republic - CZECH SUPERBRANDS AWARD 2015.

Realitní síť RE/MAX získala ocenění Superbrands 2015

Komise expertů udělila realitní síti RE/MAX ocenění Superbrands 2015. O udělení titulu se rozhoduje na základě spotřebitelského průzkumu, prováděného agenturou GFK, expertní skupinou Brand Council, která je tvořená odborníky v oblasti brand marketingu, zástupci profesních organizací, kreativci a experty na oceňování značek.

„Uděleného ocenění si velmi vážíme a je pro nás dalším potvrzením kvality servisu, který svým klientům umíme poskytnout. Vždy jsme se snažili být leadery, kteří do realit zavádí nové postupy a zlepšují kvalitu služeb. To, že jsme v rámci realitního trhu jedinými držiteli takového ocenění, naši pozici jen potvrzuje,“ říká k ocenění Hanuš Němeček, výkonný ředitel RE/MAX.

Program Superbrands odstartoval před 20 lety ve Velké Británii, v České republice byl zahájen jeho třetí ročník. Cílem ocenění je poskytnout zákazníkům přehled o významných značkách, které ovlivňují jejich každodenní životy. Cena Superbrands Award je uznávána jako speciální ocenění v 88 zemích na pěti kontinentech.


Zprávy z tisku RE/MAX CZECH